پورت های ورودی-خروجی ویدئو پروژکتور

 انواع پورت های ویدئو پروژکتور

در این توضیحات به عملکرد و قابلیت پورت های موجود در ویدیو پروژکتور  می پردازیم. با استفاده از این درگاه ها به منبع مورد نظر خود متصل میشوید, البته مدل دستگاه ویدیو پروژکتور هم باید در نظر داشته باشیم.

در اینجا  کیفیت رزولیشن(وضوح تصویر)هر پورت و جرئیات انها در رابطه با روش اتصال با ویدئو پروژکتور یا تلوزیون برایتان ارائه خواهیم داد.

به صورت کلی می توان پورت ها را به 2 دسته دیجیتال و آنالوگ تقسیم کرد. پورت های دیجیتال جدیدتر از پورت های آنالوگ هستند و هر کدام انتقال دیتای متفاوتی دارند. با اینکه خیلی وقت هست درگاه های آنالوگ مورد استفاده نیستند اما گاهی در ویدئو پروژکتور های قدیمی روبه رو می شویم.

 

 درگاه آنالوگ پروژکتور

درسته یادگیری پورت ها چندان مهمی نباشد و بحثی فنی است.اما هنوزه, درگاه آنالوگ در پروژکتورها داراست و در ادامه به بررسی درگاه آنالوگ می پردازیم.

 

 درگاه  VGA 

در واقع میشه گفت  vga از مهم ترین و کاربرد ترین درگاه آنالوگ هست, که اکثر در بعضی صفحه نمایش ها و لپ تاپ وجود دارد این پورت vga از 15 سوکت تشکیل شده و نسبتا تصویر با کیفیتی را به ویدیو پروژکتور میدهد. مشکلی که این پورت دارد در صورت تکان خوردن ,کج یا سکوت دچار مشکل میشود به همین خاطر این کابل دارای دو پیچ در طرفین میباشد تا سکوت را محکم در جای خود نگه دارد.

 

 

 

مدل دیگر درگاه های ویدئو پروژکتور , درگاه دیجیتال است. پورت های دیجیتال از کانال ها و مسیر های بیشتری برای انتقال تصویر استفاده می کند به همین خاطر کیفیت بهتری نسب به درگاه های آنالوگ دارد.

 HDMI

اتصال از طریق HDMI صدا و تصویر را یکجا میتواند به پروژکتور منتقل کند فیلم های که رزولیشن بالایی دارند hdmi بهترین گزینه است ؛ زیرا در انتقال تصویر و صدا با کیفیت بالا , عمل می کند.

 MHL

این پورت برای اتصال دستگاه های هوشمند مانند لپ تاپ , گوشی استفاده می شود و باید دستگاه هوشمند شما ازاین قابلیت پیروی کند. انتقال کیفیت زیاد صدا , شارژ کردن گوشی هوشمند و پشتیانی از تصاویر HD از ویژگی های این درگاه است.

 

 انتقال دهنده های صدا 

از دیگر پورت های ویدئو پروژکتور , درگاه های انتقال صدا هستند که بیشتر به همراه پورت های آنالوگ استفاده می شود.

ورودی AUDIO IN ؛ این پورت صدا را از دستگاه گرفته به ویدئو پروژکتور منتقل می کند. و پورت خروجی AUDIO OUT برعکس ورودی , صدا را از ویدئو پروژکتور گرفته و به دستگاه خود منتقل میکند.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش